صحبت‌های حاجی بگلو، رئیس شورای عالی استان‌های کشور، در برنامه «صف اول» شبکه خبر + فیلم تشکیل اولین جلسه ستاد بررسی و هماهنگی بازی ایران و قطر در مشهد مردمی سازی اقدامات مهم‌ترین محوریت شورای ششم | ارتقای ۴۷ درصدی سرانه ورزشی در مناطق کم‌برخوردار مشهدمقدس راهپیمایی حمایت از جبهه مقاومت فردا (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود بیش از ۶۸ هزار نفر در سامانه سرویس مدارس سپند در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند | اعلام ۳ شماره تماس برای پیگیری مشکلات سامانه سپند اعمال‌قانون ۲۷۴۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۵ مهر ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان استقلال، سه‌راه خیام و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۵ مهر ۱۴۰۳) انجام بیش از ۴۷ میلیون سفر از طریق مترو مشهد در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ هم‌افزایی مدیریت شهری مشهد و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای اجرای کلان‌پروژه‌های شهری | تأمین منابع آبی پایدار فضای سبز با انتقال پساب پرکندآباد به آزادگان وقتی مشهدی‌ها مردگان خود را در خانه می‌شستند خداحافظی با دیوار‌های کاهگلی محله عباس‌آباد مشهد ظرفیت کم نظیر میزبانی مشهد در برگزاری اجلاسیه‌های بین المللی| پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید امیرعبداللهیان + فیلم فرماندار مشهد: مدیریت شهری در خدمت‌رسانی طی دهه پایانی صفر سنگ تمام گذاشت ناصحی: فرهنگ میزبانی در مشهد با مشارکت مدیریت شهری ارتقا یافته است شهردار مشهد مقدس: مدیران ارشد عراق و ایران به خدمت‌رسانی ارزنده پرسنل شهرداری مشهد اذعان دارند + فیلم خدمت‌رسانی خادمان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر یک حماسه بود بهره‌گیری از توان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو مشهد راهکارهایی برای ارتقای شهرها رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد: پلاک‌های قولنامه‌ای تهدیدی برای جان و مال شهروندان است اتمام مطالعات و طراحی مجموعه ورزشی «رضوان» در محله نوغان مشهد تا انتهای آذر ۱۴۰۳ تمجید مدیران ملی از خدمات شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور

  • کد خبر: ۲۵۱۷۳۰
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
  • ۱
گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور
اصلی‌ترین دلیل اجرای طرح نیم‌دور، کاهش سرفاصله ناوگان در ساعات اوج حضور مسافر و حذف بخشی از مسیر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سوار شدن به اتوبوس بدون معطلی طولانی و رسیدن به‌موقع سرکار و خانه برایشان آرزو شده است. تا جایی که صدایشان را به صدای مردم شهرآرا می‌رسانند و مصرانه می‌خواهند جواب قاطعی برای بی سر‌و‌سامانی برخی خطوط اتوبوس‌رانی به آنها بدهیم.
محسنی، یکی از این شهروندان و مسافر همیشگی خط ۹۵ است. می‌گوید: معطلی‌های مکرر و انتظار طولانی مدت در ایستگاه، مسافران را خسته می‌کند. کافی است سری به ایستگاه‌هایی که این خط توقف دارد بزنید تا متوجه ماجرا شوید.

این شهروند مشهدی به طرح نیم‌دور اشاره می‌کند که برای این خط اجرا می‌شود: اگر ما از این طرح‌های ابتکاری نخواهیم باید به چه کسی بگوییم؟ همین طرح نیم‌دور اتوبوس‌های این خط که به اصطلاح می‌خواهد مسیر را کوتاه‌تر کند، بلای جان ما شده و بیشتر معطلمان می‌کند تا زودتر ما را به مقصد برساند.

زمانی، نیز از مسافران همیشگی این خط هم می‌گوید: هزینه‌های تاکسی‌های اینترنتی خیلی زیاد است و ما مجبوریم از این خطوط استفاده کنیم. چرا فکری برای این خط‌ها نمی‌کنید؟ چند وقتی روی شیشه برخی از اتوبوس‌ها زده‌اند طرح نیم‌دور. با این طرح اتوبوس از مسیر دیگری می‌رود. اگر طرح نیم‌دور نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟

او در ادامه بیان می‌کند: اگر دست‌اندرکاران سازمان اتوبوس‌رانی سری به ایستگاه‌های این خط بزنند، متوجه می‌شوند که ماندن ۴۵‌دقیقه در ایستگاه و در ادامه روبه‌رو شدن با اتوبوس شلوغ یعنی چه؟ اگر به فکر مردم هستید، بگذارید اتوبوس‌ها به همان روال عادی کارشان را انجام بدهند. از طرف دیگر چنانچه تعداد اتوبوس، کم است از همان‌هایی که قول داده‌اید تا آخر سال به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه می‌شود به این خط اختصاص دهید تا ما هم به‌موقع به کار و زندگی‌مان برسیم.

عباس اتحادی، رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در پاسخ به سابقه اجرای طرح نیم‌دور اشاره می‌کند: بیش از ۱۰ سال است که بنا به ضرورت در برخی خطوط اتوبوس‌رانی، طرح نیم‌دور را اجرا می‌کنیم.

اتحادی درمورد مزایا و نحوه عملکرد این طرح چنین بیان می‌کند: خطی که بنا به تراکنش‌های من‌کارت شهروندان ساعات اوج و تقاضای سفر درخورتوجهی از سوی شهروندان داشته باشد برای مدیریت موضوع، یکی دو خط را به اسم نیم دور، تعریف می‌کنیم بنابراین این طرح جدیدی نیست.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد تأکید می‌کند: این اتوبوس‌ها در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما فقط در ساعات پرتقاضا، اتوبوس مسیر کوتاه‌تری را طی می‌کند، آن هم بدون هیچ‌گونه تغییر مسیر از مبدأ مسافر را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند.

او در مورد گلایه‌های شهروندان از خط‌۹۵ می‌افزاید: این خط با یازده‌دستگاه ناوگان فعال با سر فاصله زمانی هجده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند که شش دستگاه از ناوگان آن از پایانه سرافرازان به پایانه فردوسی به صورت رفت‌و‌برگشت تردد می‌کنند و همین‌طور پنج دستگاه از پایانه سرافرازان تا میدان فلسطین به صورت نیم‌دور به طور میانگین با فاصله زمانی پانزده‌دقیقه به شهروندان خدمات‌رسانی دارند.

اتحادی با بیان اینکه برای خطوط محوری سطح شهر، طرح نیم‌دور اجرا می‌شود، ابراز می‌کند: نیم‌دور برنامه جدید سازمان اتوبوس‌رانی نیست و در آن هیچ ایستگاهی حذف نمی‌شود. از سوی دیگر اینکه چه خطوطی نیم‌دور باشد، بر اساس حجم تقاضای مسافر به صورت میدانی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد ادامه می‌دهد: در این طرح، بخشی از مسیر حذف می‌شود و به همین علت نیم‌دور نام‌گذاری شده است و اصلی‌ترین دلیل اجرای آن هم افزایش رضایتمندی شهروندان است تا با مدیریت ناوگان در ساعات اوج کار و در ایستگاه‌های خاص، کاهش سرفاصله ناوگان را رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
0
این مینی بوس هایی که سازمان اتوبوسرانی در بعضی خطوط مثل خط 1031 مشکینی به کار گرفته اصلا خوب نیست. اصلا بحث جداسازی آقایان از خانمها در اون رعایت نشده. البته که از مینی بوس های کوچک قبلی بهتره ولی باز هم مشکل داره. حداقل از اون مینی بوس هایی که دو تا در داره ، یکی ابتدا ویکی انتهای مینی بوس ، از اونا بکار بگیرین تا بشه فضای آقایون و خانمها رو جدا کرد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->